FAQ
Nie, podpisując umowę z nami Klient jedynie powierza Recompensa Sp. z o. o. prowadzenie czynności zmierzających do uzyskania odszkodowania za opóźnienie lotu. Do samego końca współpracy to klient posiada względem przewoźnika lotniczego roszczenie o zapłatę tego odszkodowania.
Nie, dopuszcza się możliwość przesłania wymaganych dokumentów drogą pocztową, jednakże umowa zlecenia oraz pełnomocnictwo muszą być wówczas podpisane z podpisem notarialnie poświadczonym.
Jednym kosztem jaki ponosi Klient na etapie zawarcia umowy z nami to opłata od pełnomocnictwa w kwocie 17 zł płatna na konto właściwego urzędu miasta lub gminy. Dopiero w przypadku, gdy przewoźnik lotniczy odmówi dobrowolnej zapłaty odszkodowania, Klient który chce wystąpić na drogę sądową zobowiązany jest do pokrycia kosztów wpisu od pozwu, którego wysokość zależna jest od wysokości dochodzonego roszczenia.
W przypadku dobrowolnej zapłaty przez przewoźnika lotniczego należnego Klientowi odszkodowania, Klient zapłaci Spółce kwotę stanowiącą równowartość 20 % wypłaconego odszkodowania.
W razie braku dobrowolnej zapłaty przez przewoźnika lotniczego i wystąpieniu przez nas z roszczeniem na drogę sądową, lub administracyjną Klient zapłaci spółce kwotę stanowiącą 25 % wypłaconego Klientowi odszkodowania, a także koszty sądowe zasądzone przez Sąd od strony przeciwnej, przy czym tylko wówczas, gdy kosztami tymi zostanie obciążona strona przeciwna czyli przewoźnik lotniczy.
Wynagrodzenie dla Recompensa Sp. z o. o. jest płatne przez Klienta tylko i wyłącznie w przypadku, gdy wygramy dla niego sprawę.
Wysokość odszkodowania za opóźniony lot mieści się w różnych przedziałach:
- 250 EUR dla wszystkich lotów o długości do 1 500 kilometrów;
- 400 EUR dla wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1 500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długości od 1 500 do 3 500 kilometrów.
- 600 EUR dla wszystkich innych lotów niż loty określone w punktach a i b.
Roszczenie o wypłatę odszkodowania przedawnia się po upływie jednego roku.
Powierzając spółce Recompensa dochodzenie odszkodowania to my zajmujemy się w imieniu Klienta ustaleniem przyczyny opóźnienia lotu. Dzięki temu Klient nie musi wikłać się w korespondencję z przewoźnikiem lotniczym, a z drugiej strony nasi prawnicy z chwilą wystąpienia przeciwko przewoźnikowi na drogę sądową nie narażają klienta na poniesienie kosztów sądowych.
Zgodnie z Rozporządzeniem (WE) Nr 261/04 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającym wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, okoliczności te mogą dotyczyć np. destabilizacji politycznej miejsca rozpoczęcia lotu lub docelowego portu podróży, warunków meteorologicznych uniemożliwiających dany lot, zagrożenia bezpieczeństwa lotu, czy też strajków mających wpływ na działalność przewoźnika.
Tak, opisane zasady dochodzenia roszczeń dotyczą zarówno pasażerów lotów regularnych, jak również pasażerów lotów nieregularnych (czarterowych), w tym lotów stanowiących część zorganizowanych wycieczek.
Powyższą ochroną są objęci pasażerowie odlatujący z lotniska w państwie członkowskim Unii Europejskiej, a także pasażerowie, którzy odlatują z lotniska państwa trzeciego, lecz lądują na lotnisku położonym w Unii Europejskiej, zaś lot obsługiwany jest przez przewoźnika wspólnotowego.
Tak, przy czym za bilet uważany jest ważny dokument uprawniający do przewozu lub coś równoważnego, w formie innej aniżeli papierowa w tym w formie elektronicznej, wydany bądź autoryzowany przez przewoźnika lotniczego.