Uzyskaj odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot

logo

ul. Zabrska 14 / 14

40-083 Katowice

Odszkodowanie za odwołany lot

Potrzebujesz pomocy?

Nasza firma pomaga pasażerom linii lotniczych w uzyskaniu należnego im odszkodowania za odwołany lub opóźniony lot. Została stworzona przez praktyków rozumiejących potrzeby Klientów.

Odszkodowanie za odwołany lot

Sprawne połączenia lotnicze są dogodnym ułatwieniem dla osób zmierzających na konferencje, do pracy za granicą oraz na wakacje. Chcesz dotrzeć do miejsca docelowego szybko i punktualnie. Jednak zdarzają się sytuacje, kiedy lot zostaje unieważniony, a Twoje plany pokrzyżowane. W takiej sytuacji może pojawić się stres i niepewność oraz obawa. Powstaje też pytanie – jakie mam prawa jako pasażer, czy mogę otrzymać odszkodowanie za odwołany lub opóźniony lot i zwrot kosztów biletu?

Jeśli linie lotnicze poinformują o zmianach w rozkładzie lotów samolotem w czasie krótszym niż 14 dni, to w takim przypadku masz prawo ubiegać się o odszkodowanie. W przypadku lotów tego typu prawa pasażerów stanowią, że są oni uprawnieni do opieki, mogą skorzystać z innego połączenia do miejsca docelowego podróży w najbliższym możliwym terminie lub też ubiegać się o zwrócenie pieniędzy za bilet. Przewoźnik, według obowiązującego w Unii Europejskiej prawa, w przypadku odwołania lub opóźnienia lotu musi zwrócić koszt zakupu biletu w ciągu 7 dni. Mamy doświadczenie w doradzaniu klientom różnych linii lotniczych, którzy starają się o rekompensatę od przewoźników, a nasze działania skutkują uzyskaniem należności przez podróżujących.

Co zrobić, gdy linia lotnicza odwołała lot?

Kiedy linie nie poinformowały Cię o zaistniałej sytuacji, tj. o odwołaniu lotu lub zrobiły to za późno, prawa pasażera mówią jasno, że możesz domagać się wypłaty odszkodowania. Przewoźnik musi wykazać, że dopilnował tego obowiązku. Trzeba pamiętać, że przyznanie rekompensaty finansowej za Twój lot nie należy się w przypadku wyjątkowych okoliczności tj.– niekorzystnych warunków atmosferycznych czy destabilizacji politycznej. Jeśli natomiast chciałbyś samodzielnie podjąć walkę, by uzyskać należne odszkodowanie za opóźniony czy odwołany lot, powinieneś się spodziewać, że nie będzie to łatwe zadanie. Dlatego nasza firma oferuje profesjonalne wsparcie przy uzyskiwaniu odszkodowania w przypadku pokrzywdzonych w takiej sytuacji pasażerów linii lotniczych.
Jeśli otrzymałeś informację, że lot został opóźniony lub odwołany, masz prawo domagać się od danej linii lotniczej określonych świadczeń. Możesz więc:

Kiedy linie lotnicze odwołają lot, możesz:

  1. Skorzystać z zaproponowanego alternatywnego rejsu w najbliższym możliwym terminie lub dogodnym dla Ciebie.
  2. Uzyskać zwrot kosztów zakupionego biletu.
  3. Złożyć wniosek o gratyfikację finansową – należy przygotować dokumenty, paragony, potwierdzenia płatności. Warto uzyskać pisemne potwierdzenia świadków opóźnień, np. obsługi lotniska. Złożenie wniosku dokonuje się u przewoźnika, u którego zakupiliśmy bilet wraz z dołączonym pismem dotyczącym sprawy. Jeśli odszkodowanie za odwołanie lotu nie zostanie uwzględnione, można złożyć reklamację do Komisji Ochrony Praw Pasażerów (Urząd Lotnictwa Cywilnego). Brak znajomości przepisów, trudności ze zredagowaniem pisma, mogą być dużą uciążliwością w sporze z linią lotniczą o odszkodowanie za opóźniony lot. Dlatego oferujemy pomoc w kontaktach z przewoźnikami i uzyskaniu należnego świadczenia. Dzięki temu Ty jako pasażer oszczędzasz czas i możesz spokojnie zająć się zaplanowanymi aktywnościami, a nasza firma zajmie się wszystkim za Ciebie.

Po odwołania lotu przewoźnik powinien zaopiekować się pasażerami

Pamiętaj, że jeśli zdarzy Ci się taka nieprzyjemna sytuacja i Twój lot zostanie przełożony np. na kolejny dzień, nie jesteś pozostawiony sam sobie. Zgodnie z przepisami to przewoźnik ma obowiązek pokryć koszty związane ze zmianą planu podróży i Twoim wydłużonym pobytem w danym miejscu. Z tego powodu linia lotnicza powinna Ci zapewnić:

  • ciepłe posiłki oraz napoje,
  • rezerwację oraz opłacenie miejsca noclegowego, np. w pobliskim hotelu,
  • bezpłatny transport do noclegu oraz później ponownie na lotnisko, np. taksówką,
  • dostęp do telefonu, z którego możesz wykonać maksymalnie dwa połączenia, ewentualnie do komputera i wiadomości e-mail.

Teoretycznie linia lotnicza powinna Ci sama zaproponować takie wsparcie, ale z doświadczenia wiemy, że często do tego nie dochodzi. Nie musisz się o nic martwić – zamów sobie nocleg, transport i posiłki we własnym zakresie. Ponosząc z tego tytułu wydatki, skrupulatnie zbieraj wszystkie rachunki, np. faktury. Na ich podstawie będziesz później mógł się ubiegać od przewoźnika o zwrot kosztów, których bezpośrednim powodem był odwołany lot.

Jak linia lotnicza powinna powiadamiać o odwołanych lotach i zmianach czasu podróży?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami przewoźnik może uniknąć obowiązku wypłaty rekompensaty z tytułu zmiany plany podróży. Dotyczy to nie tylko tych sytuacji, w których linia lotnicza poinformowała pasażerów o takiej sytuacji wcześniej niż na 14 dni przed terminem, w którym loty miały się odbyć.

Gdy informacja pojawiła się później, stosuje się dodatkowe kryteria, których wystąpienie nie uprawnia pasażerów do otrzymania zwrotu pieniędzy. Dotyczy to następujących sytuacji:

1. Informacja o zmianie planu podróży z wyprzedzeniem od 7 do 14 dni.

Nowy wylot nie może się odbyć później niż 2 godziny przed planowanym. Dopuszcza się dotarcie do celu z maksymalnie 4-godzinnym opóźnieniem.

2. Informacja o zmianie czasu podróży na nie więcej niż 7 dni przed odlotem.

Nie można się domagać zwrotu, jeśli wylot odbędzie się przynajmniej godzinę wcześniej. Natomiast do celu trzeba dotrzeć z opóźnieniem nie większym niż 2 godziny.
W każdym z powyższych przypadków nie ma możliwości, aby uzyskać odszkodowanie.

Ważne dokumenty, dzięki którym będziesz mógł się ubiegać o odszkodowanie

Jeśli chcesz uzyskać odszkodowanie za odwołany lot w maksymalnej kwocie, zwiększając swoje szanse na szybkie załatwienie sprawy, musisz o tym pomyśleć już wtedy, gdy dojdzie do zdarzenia. Najważniejsze jest to, abyś zachował wszystkie dokumenty lotnicze (nie tylko sam bilet, ale także np. potwierdzenie rezerwacji oraz kartę pokładową).

Nie zapominaj o wydatkach. Z powodu odwołanego lotu musiałeś zrobić dodatkową rezerwację w hotelu czy skorzystać z taksówki? Masz prawo otrzymać zwrot tych pieniędzy, ale pod warunkiem, że zachowasz potwierdzenia, np. paragony.

Powinieneś również zanotować sobie dokładnie dane dotyczące Twojej podróży. Przydadzą się przede wszystkim takie informacje, jak:

  • • numer lotu,
  • • precyzyjne określenie czasu, w którym planowany był wylot oraz przylot na miejsce,
  • • ramy czasowe opóźnienia, a więc o której godzinie faktycznie wystartowałeś z lotniska i doleciałeś do punktu docelowego.

Jeszcze w porcie lotniczym powinieneś zapytać personel, co jest powodem takiej sytuacji. Jeśli w tym samym czasie odwołane były różne loty to bardzo możliwe, że było to efektem np. złych warunków pogodowych. Musisz się upewnić, że przy konkretnym zdarzeniu masz prawo do tego, aby uzyskać odszkodowanie.

Jak wygląda proces składania reklamacji w związku z odwołaniem lotu?

Okazuje się, że procedura zgłaszania chęci uzyskania odszkodowania za odwołany lot dla większości pasażerów linii lotniczych nie jest taka prosta. Na pewno musisz pamiętać o tym, aby zachować wszystkie dokumenty związane z wykupionym przez Ciebie rejsem. Gdy z winy przewoźnika poniosłeś dodatkowe, nieplanowane koszty, powinieneś również mieć potwierdzające to rachunki.

Prawdziwe schody zaczynają się jednak w momencie przygotowywania wniosku o uzyskanie zwrotu kosztów i rekompensaty z tytułu odwołanego lotu. To w gestii pasażera pozostaje ustalenie, na podstawie jakich przepisów przysługuje odszkodowanie. Wymaga to nie tylko szerokiej znajomości prawa, ale i nierzadko wewnętrznych regulaminów linii lotniczych.

Co gorsza, w większości przypadków przewoźnicy i tak bardzo szybko negują takie roszczenia. Zmusza to pasażera do wejścia na drogę sądową, gdzie cały proces może się ciągnąć miesiącami. Niestety znamy wiele przypadków, w których poszkodowane osoby nawet pół roku czekały na to, aby uzyskać odszkodowanie!

Biegłość w przepisach prawa oraz znajomość odpowiednich metod, dzięki którym można szybko otrzymać za odwołany samolot odszkodowanie, znacząco przyspiesza ten proces. To najlepszy dowód na to, że w takiej sytuacji powinieneś zdać się na wsparcie specjalistów. Decydując się na nasze usługi, nie musisz się obawiać kosztów – pobieramy prowizję wyłącznie od wygranych spraw!

Kiedy nie należy się odszkodowanie od linii lotniczych?

Pamiętaj, że odszkodowanie nie należy się pasażerom, jeśli lot został odwołany lub opóźniony z przyczyn, na które linia lotnicza nie miała wpływu. Przede wszystkim rekompensata nie przysługuje wtedy, gdy lot jest opóźniony z powodu tzw. okoliczności nadzwyczajnych. Zaliczają się do nich między innymi:

  • bardzo trudne warunki atmosferyczne,
  • problemy natury prawno-politycznej (Twój lot może być odwołany przez linie lotnicze np. w wyniku zamieszania politycznego wybuchającego w kraju),
  • strajk załogi samolotu lub personelu lotniska, np. kontrolerów ruchu powietrznego,
  • wybuch wojny, zagrożenie terrorystyczne, epidemia wirusa i inne, podobne zdarzenia losowe.

Warto podkreślić, że jeśli lot do miejsca docelowego jest opóźniony przez awarię samolotu, również możesz mieć prawo do odszkodowania. Zgodnie z przepisami od linii lotniczych wymaga się rzetelnego doglądania stanu technicznego maszyn. Jeśli awaria wynika z niedopełnienia obowiązków serwisowych przez linie lotnicze, to przewoźnik ponosi pełną odpowiedzialność za ten stan rzeczy.

Dodatkowo w przypadku odwołania lotu przez przewoźnika odszkodowania nie uzyskasz, jeśli:

  • zdarzenie to było przewidziane i przewoźnik poinformował o problemie pasażerów minimum 14 dni przed planowaną podróżą,
  • lot w konkretne miejsce mógł odbyć się na podobnych warunkach zaproponowanych przez linie lotnicze.

W przypadku odwołania lotu przez linie lotnicze skorzystaj z pomocy fachowców

Jeśli więc nastąpiło opóźnienie lotu z przyczyn subiektywnych – czyli w wyniku niedopatrzeń linii lotniczej w jego organizacji lub też w ogóle się on nie odbył – zgłoś się do nas! Pomożemy Ci wywalczyć należne odszkodowanie, wynikające z praw pasażerów, które obowiązują na ternie całej UE. Współpracując z naszymi specjalistami, masz pewność, że Twoje prawa będą przestrzegane, a Ty będziesz miał środki, by pokryć wszelkie straty związane z nieodbytym czy spóźnionym lotem, za które odpowiedzialność ponosi linia lotnicza.

Odzyskaj pieniądze!