Sprawne połączenia lotnicze są dogodnym ułatwieniem dla osób zmierzających na konferencje, do pracy za granicą oraz na wakacje. Chcesz dotrzeć do miejsca docelowego szybko i punktualnie. Jednak zdarzają się sytuacje, kiedy lot zostaje unieważniony, a Twoje plany pokrzyżowane. W takiej sytuacji może pojawić się stres i niepewność oraz obawa. Powstaje też pytanie – jakie mam prawa jako pasażer, czy mogę otrzymać odszkodowanie za odwołany lub opóźniony lot i zwrot kosztów biletu?
Jeśli linie lotnicze poinformują o zmianach w rozkładzie lotów samolotem w czasie krótszym niż 14 dni, to w takim przypadku masz prawo ubiegać się o odszkodowanie. W przypadku lotów tego typu prawa pasażerów stanowią, że są oni uprawnieni do opieki, mogą skorzystać z innego połączenia do miejsca docelowego podróży w najbliższym możliwym terminie lub też ubiegać się o zwrócenie pieniędzy za bilet. Przewoźnik, według obowiązującego w Unii Europejskiej prawa, w przypadku odwołania lub opóźnienia lotu musi zwrócić koszt zakupu biletu w ciągu 7 dni. Mamy doświadczenie w doradzaniu klientom różnych linii lotniczych, którzy starają się o rekompensatę od przewoźników, a nasze działania skutkują uzyskaniem należności przez podróżujących.