a) 250 EUR dla wszystkich lotów o długości do 1 500 kilometrów;
b) 400 EUR dla wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1 500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długości od 1 500 do 3 500 kilometrów;
c) 600 EUR dla wszystkich innych lotów niż loty określone w punktach a i b.
Oprócz wskazanego powyżej odszkodowania, w przypadku opóźnienia samolotu, pasażerom przysługuje także pomoc w postaci między innymi bezpłatnych posiłków oraz napojów w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania, dwóch bezpłatnych rozmów telefonicznych, dwóch przesyłek mailowych. Dla skorzystania z tych uprawnień wymagany czas opóźnienia samolotu wynosi:
a) dwie lub więcej godzin w przypadku lotów do 1 500 kilometrów;
b) trzy lub więcej godzin w przypadku wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1 500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długości od 1 500 do 3 500 kilometrów;
c) cztery lub więcej godzin w przypadku wszystkich innych lotów niż loty określone w punktach a i b.
Ponadto w przypadku gdy oczekiwany czas odlotu nastąpi co najmniej dzień po terminie poprzednio zapowiedzianego lotu, pasażerom linii lotniczych przysługuje prawo do zakwaterowania w hotelu oraz transport pomiędzy lotniskiem, a miejscem zakwaterowania.