Po stronie pasażera są przepisy, czyli Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r., które ustanawiają wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów. W przypadku opóźnień samolotu, powyżej trzech godzin, linie lotnie wypłacają nawet do 600 EURO. Kiedy pasażer czeka dłużej niż pięć godzin – ma możliwość ubiegania się o zwrot kosztów biletu. Do odszkodowania od LOT-u ma również prawo klient, który nie został wpuszczony na pokład samolotu, mimo ważnego biletu. Jednak samodzielne uzyskanie rekompensaty bywa bardzo trudne, nasza firma pomaga je uzyskać z tytułu odwołanego rejsu od LOT. Polskie Linie Lotnicze LOT – zapewniają transfer lotniczy z Europy Środkowo-Wschodniej w różne strony świata, obsługują rejsy długodystansowe do np. Tokio, Seulu, Nowego Jorku. Dziennie wykonują około 350 rejsów. Przewoźnik, tak jak inne linie lotnicze, jest objęty europejskimi przepisami na temat wypłacania rekompensat.