Duże opóźnienia lotów zdarzają się najlepszym nawet przewoźnikom m.in w Ryanair czy Polskim LOT i jeśli tylko nie są one efektem działania sił wyższych, to każdemu pasażerowi przysługuje rekompensata. Jej wielkość zależna jest w dużej mierze od tego, na jakich odległościach realizowana była podróż. Jedno jest jednak pewne, w takich sytuacjach można odzyskać nawet do 600 euro, korzystając z praw, jakie przysługują wszystkim mieszkańcom Unii Europejskiej.
Niestety jednak samodzielna „walka” z potężnymi liniami lotniczymi, mającymi sztab prawników pod sobą, najczęściej jest naprawdę trudna. Najlepiej więc skorzystać z pomocy doświadczonej firmy, która przejmie na siebie ciężar starania się o zwrot pieniędzy, niezależnie od sytuacji.
Ile kosztuje pomoc w uzyskaniu odszkodowania za spóźniony lot?
Zapewne zastanawiacie się, jak takie wsparcie wygląda z punktu widzenia finansowego? Tutaj bardzo dobra informacja. Samo zajęcie się sprawą odwołanego przez linię lotniczą lotu nie kosztuje absolutnie nic. Każda firma pobiera po prostu własną prowizję od zasądzonego i później już wypłaconego odszkodowania. Jeśli okaże się, że konkretny przypadek nie spełnia wymogów ubiegania się o rekompensatę, firma dokładnie to uzasadnia Klientowi i nie pobiera w takiej sytuacji żadnych dodatkowych opłat. Wysokość prowizji może być różna i zależy ona po prostu od wewnętrznej polityki konkretnej firmy.
Jakie działania podejmują firmy odzyskujące odszkodowania lotnicze?
Schemat działania tego typu firm jest najczęściej bardzo zbliżony do siebie, niezależnie od tego, z której oferty się skorzysta. Proces uzyskania odszkodowania obejmuje następujące kroki:
- przyjęcie zlecenia od klienta i jego dokładna analiza;
- odmowa zajmowania się sprawą lub jej akceptacja, zależnie od warunków, jakie wystąpiły w danym przypadku;
- przygotowanie dokumentów uzasadniających ubieganie się o rekompensatę i kontakt z przewoźnikiem w celu uzyskania zwrotu pieniędzy;
- prowadzenie postępowania sądowego, jeśli linia lotnicza kategorycznie odmawia rozwiązania polubownego;
- wypłata Klientowi odszkodowania pomniejszonego o kwotę prowizji.
Jak można wspomóc uzyskanie rekompensaty za przesunięty lot?
Podstawą do ubiegania się o zwrot pieniędzy są oczywiście dowody na to, że lot faktycznie był opóźniony. Będąc w takiej sytuacji, powinno się przejść odprawę i uzyskać tym samym kartę pokładową, nawet gdy z lotu (z racji przesunięcia) zrezygnujemy. Jeśli z powodu opóźnienia Klient poniósł dodatkowe opłaty, powinno się zachować wszelkie paragony lub faktury dokumentujące takie płatności.