Twój lot liniami Lufthansa został znacząco opóźniony lub odwołany? Masz prawo do otrzymania odszkodowania w wysokości nawet 600 euro. Dowiedz się, co możesz zrobić, by szybko i sprawnie uzyskać rekompensatę pieniężną.
Lufthansa – odszkodowanie za opóźniony lot
Przewoźnik jest zobowiązany do wypłacenia rekompensaty pieniężnej pasażerom, jeżeli spóźnienie wyniosło ponad 3 godziny i wynikło z winy samych linii lotniczych. To szczególnie ważne, ponieważ jeżeli opóźnienie jest skutkiem zdarzeń niezależnych od przewoźnika, to odszkodowanie od Lufthansy się nie należy. Niestety, zwykle ustalenie powodu spóźnień nie jest proste – osobie, która na co dzień nie ma do czynienia z takimi zagadnieniami, niełatwo jest stwierdzić, czy przyczyną była opieszałość linii lotniczych, zachowanie personelu lotniskowego, czy pogoda na trasie. Dlatego też zawsze warto swój przypadek skonsultować ze specjalistami, by jednoznaczne stwierdzić, czy Twój przypadek ma szansę na odszkodowanie.
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego (UE 261/2004), wysokość świadczenia zależy od długości trasy. Można dostać:
- 250 euro w przypadku trasy do 1500 km;
- 400 euro za trasę 1501-3500 km;
- aż do 600 euro w sytuacji przelotu powyżej 3500 km.
Rekompensatę można uzyskać, jeżeli zakłócony lot jest obsługiwany przez linie zarejestrowane w Europie (czyli właśnie Lufthansę) a lotnisko startu lub lądowania również się w niej mieści.
Aby uzyskać odszkodowanie, konieczna jest poprawnie złożona reklamacja. Polski pasażer ma rok na dostarczenie odpowiedniego wniosku. Podstawą do uzyskania środków jest posiadanie dokumentu podróży spóźnionym samolotem – biletu lotniczego, karty pokładowej lub też potwierdzenia rezerwacji. Dobrze jest również posiadać numer rezerwacji. Warto też zachować wszelkie paragony lotniskowe, które są potwierdzeniem zakupów (wody, jedzenia itp.) dokonanych podczas oczekiwania. Mogą być one przydatne do złożenia reklamacji.
Linie Lufthansa – odszkodowanie za odwołany lot
Wspomniane wyżej rozporządzenie reguluje również kwestię odszkodowań za odwołane loty. Przewoźnik powinien przyznać odszkodowanie, kiedy nie zdąży z odpowiednim – przynajmniej 14-dniowym wyprzedzeniem poinformować pasażerów o zmianach. W przypadku wyjątkowych okoliczności, takich jak destabilizacja polityczna, zmiana pogody itp., świadczenie nie przysługuje. Ważne jest też, że reklamację można złożyć, jeśli lotnisko startu albo lądowania znajduje się w Europie. Dokładnie wypełniony wniosek należy przesłać do działu reklamacji przewoźnika.
Jeżeli procedury – zarówno w przypadku opóźnienia, jak i odwołania lotu wydają Ci się zbyt trudne, możemy w Twoim imieniu wystąpić o wypłatę odszkodowania od linii lotniczych. W tym celu zapraszamy do kontaktu i przedstawienia swojej sytuacji.